Oh tie nátierky!

repa-natierka

Som nátierkový typ! Milujem ich a ochutnám vždy a všade! Moje dieťa na to ale zvysoka kašle, tak som ich prestala doma robiť a jeho chleba mažem len maslom, alebo kvapkám dobrým olejom (konopný, alebo oliváč- ten ale naozaj musí byť top, choďte na web a investujte). V sezóne ešte strúham na chleba s olejom rajčinu:)

Ale poďme na vec:

nátierky do roka odporúčam podávať ako dip s paličkou mrkvy ak už deti pochrúmu, alebo si len tam ocucajú dip z paličky, nakoľko chlebík prichádza až okolo roka

 

Cviklovo- cícerová (po 3 mesiaci prikrmovania, keď je zavedená už červená šošovica)

Uvarená cvikla v šupe aspoň hodinu a pol

Cícer do mäkka uvarený(močiť celú noc)

Pomer podľa chuti, ideálne viac cvikle, ďalej olivový olej , pór, kôpor

Mixujeme do hladka

 

Cícerová (po 3 mes prikrmovania ale cesnak, či cibuľku zo začiatku nahradíme pažítkou)

Cícer (varený ako hore), paradajka, kvalitný olivový olej, kúsok cesnaku, alebo mladá cibuľka, petržlenová vňať, kvapky citrónu, kmín

Mixujeme do hladka

 

Papriková (od roka)

Farebné papriky upečieme poliate oliv. olejom do mäkka v rúre, zvlečieme kožu, pridáme mätu, alebo iné zelené bylinky a mixujeme do hladka

 

Tip pre mamu:

Uvarenú cviklu si hodím do mixéru s kúskom cottage syru, póru, kmínu, soli a oliváču a mám večeru so šalátom:), či chlebom 🙂

 

A tip na desiatu :

-Nastrúhaná (jemne) mrkva na jemno s pár kvapkami kvalitného oleja ako je konopný, tekvicový, bio repkový, makový…

 

Post Author: Alexandra Popovičová

Mama, ktorá pred dvomi rokmi založila skupinu čo jedia zdravé deti na facebooku, aby inšpirovala maminy na zdravšie varenie pre prvé roky ich detí. Dnes buduje značku Čo jedia zdravé deti, zameranú na kvalitné detské jedlo doma, v jasliach a škôlkach.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *