Vývar, v zdraví aj v chorobe.

IMG_1001

Vývar, či už mäskový, alebo zeleninový je naozaj základ kuchyne. Jediné, čo potrebujete je čas. Mäsový varím aj niekoľko hodín, kľudne aj 5-6. Zeleninový tak hoďku, dve max. Tie, čo varíte, máte svoje receptúry. Tie, čo nemáte čas, a kým sa vám nenarodilo dieťa ani chuť stáť v kuchyni- nech sa páči. Urobte si ho v nedeľu večer a v chlade máte na dva tri dni základ na každé druhé jelo. Do hrnca dáte hlavne koreňovú zeleninu, tá má najväčšiu silu. Klasika je mrkva, zeler, petržlen, kaleráb, cibuľa, cesnak, potom pór, karfiol, kel… plus kúsok dobrého mäska (pre deti ideálne, mladé biele, alebo teľacie, alebo kúsok rybky). V prípade, že robíte vývar chorému dieťaťu, urobte len zeleninový. Je pre telo najľahší a nezakyslí ho. takisto sa v chorobe vyhýbajte prihrievaniu jedál (podávame ľahké zeleninové a čerstvé).

Ja ho rada zahusťujem rezančekmi, mrveničkou, či len pšenovými vločkami.

 

Post Author: Alexandra Popovičová

Mama, ktorá pred dvomi rokmi založila skupinu čo jedia zdravé deti na facebooku, aby inšpirovala maminy na zdravšie varenie pre prvé roky ich detí. Dnes buduje značku Čo jedia zdravé deti, zameranú na kvalitné detské jedlo doma, v jasliach a škôlkach.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *